tiistai 31. maaliskuuta 2015

Parasta just nyt

Blogeissa on viime aikoina pyörinyt Parasta just nyt -haaste. Se ei nimestään huolimatta viittaa Robin-faniuteen, vaan haasteessa kuuluu yksinkertaisesti listata kymmenen asiaa, mitkä ovat, no, parasta just nyt.  Haaste kuulosti aivan mahtavalta, joten päätin ottaa sen vastaan!

1. Nightwish
Perjantaina Nightwish julkaisi uuden levynsä, Endless Forms Most Beautifulin. Mä olin ostanut (ennakkoon) jonkunlaisen Levykauppa Äxän spessuboksin, jossa tuli mukana juliste ja nimmarikortti. Meikä jonotti Forumissa sellaiset kolme tuntia, ja sain nimmarit sitten levyynkin. Ja pari friendsietä. Ihania poikia (ja tyttöjäkin). Nyt kuuntelen Planet Helliä (hellia? who knows) ja en ymmärrä, miten joku biisi voi olla näin hyvä. Ja voi kun Tarja kuulostaa niin ihanalta, Marco kuulostaa niin ihanalta, bändi kuulostaa niin ihanalta, orkesteri kuulostaa niin ihanalta, kuoro kuulostaa niin ihanalta, miten voi kaikki kuulostaa niin ihanalta?! Mä olen rakastunut. 



2. Kuulokkeet
Ostin perjantaina myös uudet kuulokkeet, kun mulla ei sellaisia hurjan pitkään aikaan ole ollut. Tänään kävin vaihtamassa  ne, kun toinen kuuloke ei toiminutkaan. Tänään avasin myös piiiiitkän ajan jälkeen meidän vanhan pöytäkoneen, ja latasin mun kännykkään vihdoin musiikkia. Korkea aika olikin, onhan mulla tää jo viisi kuukautta ollut, kun tänään laskeskelin. Nyt mä pääsen vihdoinkin kuuntelemaan musiikkia kaupungilla ja katsomaan päivän Salkkarit bussissa. Pitkistä auto- ja bussimatkoistakin tulee paljon ihanampia ja parempivointisia. Olen onnellinen.

3. Lälly
Viikonlopun olin pitkästä aikaa taas Lällyssä, kuoroleirillä. Laulettiin vähäsen, syötiiin vähän enemmän ja oltiin tekemättä yhtään mitään lopun aikaa. Tänä aamuna herättiin aikaisin, ajettiin Helsinkiin ja laulettiin palmusunnuntain palveluksessa, jee! Torstaina lähden taas Lällyyn, nyt kun ilmeisesti olenkin menossa pääsiäiseksi leirille, vaikka pitkään näyttikin siltä, etten pääsisi. Siellä mun lakanatkin vielä odottaa!

4. Ale
Ei tätä varmaan tarvitse edes selitellä, toi on vaan tollanen mun oma höppänä, joka on ansainnut vakkaripaikkansa tällä listalla. Tuo ihanuus vaan tuo niin paljon mun jokaiseen päivään höpötyksillään ja lauleskeluillaan ja haleillaan ja ihan vaan sillä, että on siinä. En oikeasti tiedä, mitä tekisin ilman Alea. Alen iPhone myös ainakin vähän helpottaa tätä mun kamerattomuutta...:D



5. Yosa
Mä ostin Yosaa ekaa kertaa ehkä viikko, pari sitten ja tykästyin todella! Pienemmissä kaupoissa on yleensä vain metsämarjan makuista, joka muuten on ihan ok, mutta puolukanpalaset ovat musta tosi pahoja. Sitten Stockalta ostin mansikka-banaani-Yosaa, ja sitä oon nyt vetänyt ihan urakalla! Ja niille vielä, jotka ette tiedä, Yosa on vähän niin kuin täysin kasviperäinen kaurapohjainen jogurtinvastike, jossa ei ole ollenkaan maitoa, laktoosia eikä soijaa, eikä ilmeisesti gluteenia eikä lisättyä sokeriakaan (vaikka sitä ei nyt tossa mun vieressä olevassa purkissa luekaan). Tietyt Yosa-maut ovat jopa luomua, ja kaikki on Suomessa valmistettua. Kuulostaa tosi ituhippimeiningiltä, mutta mä ainakin, joka tykkään raikkaista, tuoreista ja kevyistä mauista, tykkään myös tästä kovasti! Suosittelen kaikkia edes kokeilemaan :)


6. Uudet vaatteet (ja vähän vanhatkin)
Äiti toi mulle Tallinnasta tällaisen valkoisen villapaitaihanuuden, enkä ole paljoa muuta päällä sen jälkeen pitänytkään. Tämä on vaan niin mukava ja pehmoinen ja lämmin ja näyttääkin hyvältä! Lisäksi laitoin pitkästä aikaa päälle mun syksyllä ostamat juoksupöksyni, ja herranjestas kun voi olla mukavat housut! Vielä ihanat (vaaleanpunaiset ofc) töppöset jalkaan, ja mitä enempää voi elämältä toivoa?



7. TV-sarjat
Oon kattonut viime aikoina ihan hirveästi Näkijää. Ja Frendejä. Salkkaritkin on ihan jees. Lauantaina minä ja puoli Sibistä oltiin teeveessä, Pop 'n' Rollissa nimittäin. Löytyy Katsomosta. Mutta ettei eksyttäisi aiheesta, niin Näkijä on paras. Oon kohta vitoskaudessa. Ja Frenditkin on paras. Oon nyt vitoskaudessa. (okei miksi mä kuuntelen Britney Spearsia?) Tv-sarjat on parasta. Vitsi jos joskus saisin Netflixin. Se olis parasta.

8. Hullujen päivien sapuskat Ruoka

Hullujen päivien ruoat. Lällypaastosapuskat. Tortillat. Pizzat. Tortillat. Tortillapizzat. Ruoka. Kaikki. (seuratkaa Instagramissa, @sannalovesfood)



9. Siisti huone
Uskomatonta, miten siisti huone vaikuttaa positiivisesti ihan kaikkea. Meillä on asunto myynnissä, ja totta kai pitää joka nurkka saada näyttökuntoon. Looking good so far! Plussaa on, että äiti lihottaa meidän lompakoita imurointia vastaan :D

10. Koeviikko
Okei, ehkä ne kokeet eivät ole parasta just nyt (nimim. matikka tappaa mut), mutta koeviikon tuoma aika ja vapaus on. Mähän en ole tunnettu ahkerasta pänttäyksestä, joten koeviikolla usein esimerkiksi blogin postaustahti kiihtyy selvästi. Ehkä tästä postaus per maanantai -kierteestä (unohdetaan se fakta että tänään on tiistai xd) päästäisiin pikkuhiljaa eroon. Edelleenkin olen sitä mieltä, että mun blogihiljaisuus johtuu mun kamerattomuudesta. Nyyh.

11. Ihana bussikuski
Mä tiedän, että tehtävänanto oli nimetä kymmenen asiaa, mutta pakko on lisätä vielä loppuun eilisaamuinen ihana bussikuski, joka mun juostua bussiin ja sanottua nopeat kiitokset toivotti reippaasti hyvät huomenet. Piristi kummasti, kun kuuli aina pysäkille pysähdyttäessä ihanat tervehdykset. Kun jäin pois, tuli sanottua heipat puolin ja toisin, ja hymy loppupäivälle on taattu. Bussikuskin ja sen, että mulla on musiikkia kännykässä ja toimivat kuulokkeet ansiosta. Elämä on ihanaa ♥


12. Kesätyöt
Okei mä tiedän, että sanoin 10, mutta pakko lisätä vielä tämä, nimittäin tänään on ollut mahtava kesätyöpäivä! Paitsi, että sain kutsun kaupungin työhaastatteluun (!!!), niin myös seurakunnan leirihaun tulokset tulivat ja arvatkaas mitä? Mä olen ensi kesänä kahdella leirillä! Ei vitsi olen tänään ollut vaan niin innoissani, ja harmitti kun kukaan ei tuntunut jakavan mun innostusta. Aloin suunnitella, että jos käy hyvä tuuri ja saan kaupungilta töitä, voisin sen mun ainaisen säästämisen sijasta repäistä ja ostaa jonkun huippuhyvän järjestelmäkameran! Sitä odotellessa pitää nyt toivoa, että mun vanha jostain putkahtaisi esiin, soitin löytötavarakeskukseenkin vihdoin, eikä sitä siellä kuulemma ollut. Ai miten niin mä pakoilen kokeisiin lukua? :D

Haastan kaikki tämän lukeneet mukaan kertomaan maailmalle, mikä teidän mielestä on parasta just nyt!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti