sunnuntai 9. elokuuta 2015

Krokotiilikengät kertaa kaksi

Tuntuu vähän hassulta kirjoittaa niinkin tylsästä jutusta kuin kengistä kahden päivän diippeilyn ja tiiviin pohdiskelun jälkeen. Mutta minkäs sille nyt voi, nämä ovat niin ihanat! ♥

Mulle kenkien ostaminen on yhtä helvettiä. Sama asia kuin bikineissä, housuissa ja aurinkolaseissa: mitkään eivät oikeasti sovi mulle. Tai jos sopivat, niin ovat rumat. Jos ovat vielä hyvännäköisetkin, niin hintalappua ei edes viitsi katsoa. Viime kesän kävelin söpöissä kolmentoista euron balleriinoissa, jotka olin ostanut mökkimatkan varrella Robin Hoodista. Heinäkuun loppupuolella jalkapöytääni särki ajoittain niin paljon, etten voinut kunnolla kävellä. Seuraavalla Tallinnan reissulla balleriinat jäivät hotellin lattialle.

Alkukesän kävelin kumppareissa ja Consseissa. Ne onneksi toimivat ihan hyvin, suuria helteitä kun ei kesäkuussa Suomeen saatu, niin kuin me kaikki varmasti erittäin hyvin tiedämme. Huono puoli oli siinä, että heinäkuun alussa piti niinä lämpiminäkin päivinä käyttää niitä Consseja. Tai äidin sieltä Robin Hoodista ostamia reikäkenkiä. Samaan aikaan blogeissa ja Instagramissa pyöri Crocs, tuo kenkämerkki, josta kaikille tulee mieleen reikäiset kumikengät, mutta joka todellisuudessa tekee todella ihania ja erittäin hyvälaatuisia kenkiä. Arvontoja siellä, arvontoja täällä. Aina niin kovasti toivoin voittavani, että edes joskus saisin kunnolliset kesäkengät. Crocsin hinnasto oli mun silmään niin kallis, etten viitsinyt muuten sieltä lähteä ostamaan. 


Yhtenä kesäpäivänä olin kaupungilla kiertelemässä. Mulla oli ihanat siniset Conssini jalassa, jotka ikävä kyllä ovat mulle liian pienet. Jossain vaiheessa pikkuvarpaitani alkoi särkeä niin paljon, että päädyin kävelemään ympäri Forumia sukkasiltani. Tajusin olevani ihan lähellä Crocsin Helsingin liikettä, laitoin väkisin kivuliaat kengät takaisin jalkaani, ja tuskaisesti taivalsin krokotiilikenkäliikkeeseen.

Alet. Ja paljon ihania kenkiä. Löysin hyllystä juuri ne kengät, joiden perään olin nettiselailuillani kuolannut. Sovitin. Liian pienet. Katsoin isompaa kokoa. Sitä ei ollut. Sydän murtuneena ja jalat verillä lähdin kotiin päin.

Muutamaa viikkoa myöhemmin olimme akkaporukalla taas keskustassa. Kävelimme Crocsin liikkeen ohi, ja halusin välttämättä käydä sisällä. Siellä oli ne samat kengät. Ja oikea koko. Sovitin, ne olivat juuri täydelliset. Ja puoleen hintaan. Soitin äidille, ja tein kaupat. Olin onnellinen. 

Pari viikkoa kului, ja äiti osti itselleen samanlaiset. Samaa kokoa, samaa väriä, kun muut olivat loppu. Vielä eivät ole menneet sekaisin, mä kun onnistuin aika nopeasti likaamaan omani!

Mutta nälkä kasvaa syödessä. Olin nimittäin bongannut toiset ihanuudet ostosreissuillamme. Mustat sandaalit, ylitsepääsemättömän söpöt. Ja mä tarvitsin mustat kesäkengät, koska ei vaaleanpunainen sovi kaikkien asujen kanssa yhteen.

Mutta äiti ei suostunut. Lopulta yhdellä Jumbo-reissulla, kun vahingossa taas päädyttiin Crocsin liikkeeseen Flamingossa, äiti suostui maksamaan puolet näistä mun unelmakengistä. Ja niin olin kaksien krokotiilikenkien onnellinen omistaja.



Nämä ensimmäiset rakkauteni olivat Duet Busy Day Skimmerit, meloninvärisinä. Ajattelin loaferientapaisten kenkien olevan paras ratkaisu, ei tule varpaille kylmä, jos lämpötila ei ihan sinne kahteenkymmeneen kipua, mutta ei hiosta liikaa lämpiminä päivinä. Ja oikeassahan olin, nuo kenkulit ovat mahtava ratkaisu melkein joka säähän. Pohja on ihanan kevyttä ja joustavaa kumia, ja voin sanoa, että noilla juokseminen on ihan ylihelppoa, taisin jollekin sanoa sen tuntuvan "kuin pomppisi pilvien päällä", kun pohja tarjosi niin mahtavan jouston eivätkä painoltaan silti tuntuneet missään. Väri on ihanan herkullinen, mutta kangas likaantuu todella helposti, eivätkä tahrat lähde kovinkaan helposti pois (toisaalta en ole vielä jaksanut niitä kunnolla lähteä pesemäänkään). 


Ja se toinen ostokseni oli Huarache Flatit. Kyseistä mallia olisi tarjolla niin monessa ihanassa värissä, mutta koska perustelin itselleni tarpeeni näille kengille sillä, että tarvitsin mustat kesäkengät, otin mä ne mustina. Crocs sivuillaan sanoo, että jos arvuuttelee kahden koon välillä, kannattaa ottaa se pienempi. Näiden mustien kenkien kohdalla se oli täsmälleen totta, mun kengänkoko on jossain 37 tietämillä, ja näistä mulla on koko 6 eli 36-37, kun taas edellisissä kengissä mulla on koko 7 eli 37-38, kun pienempi hieman puristi varpaasta. Näillä mustilla kengillä se juokseminen ei ihan niin hyvin tietenkään onnistu, kun kengät meinaavat silloin lähteä jalasta, mutta kävellessä ei ole sellaista ongelmaa ollut. Istuvat todella hyvin jalkaan, ja molemmat ovat supermukavat jalassa. Ehkä ainoa huono puoli, minkä olen molempien kenkien kohdalla huomannut, että alkavat ilman laastaria nopeasti hiertämään oikeaa nilkkaa. En tiedä yhtään, mistä tämä johtuu, kengissä ei näy olevan mitään kohtaa, mikä hiertäisi, eikä vasemmassa jalassa tätä ongelmaa ole. Mä syytän mun nilkan luustoa ja pidän kilttinä tyttönä laastaria, vielä ei onneksi ole iho mennyt rikki.

Vielä tiivistetysti molempien kenkien hyvät ja huonot puolet, ehkä tulee vielä jotain uutta, mitä en aikaisemmin tekstissä sanonut:



Duet Busy Day Skimmer:

+ Äärimmäisen mukavat jalassa
+ Ihana kevyt, joustava pohja
+ Sujahtaa helposti jalkaan (nopealla venkslauksella jopa ilman käsiä)
+ Söpön väriset (ja muitakin vaihtoehtoja saatavilla!)
+ Tuntuvat parhaalta paljain jaloin, mutta myös sukka mahtuu vaivattomasti mukaan (en tiedä liittyykö tämä tosin yhtään mihinkään)

- Tahraantuu helposti, eikä tarhat lähde helposti pois
- Mulla vähän hiertää, mutta tosiaan syytän omaa outoa nilkkaani! :'D
- Normaalihintaisena (49,95€) ainakin mun budjettiin liian kallis, aleissa onneksi puoleen hintaan!



Huarache Flat:

+ Todella mukavat
+ Helppo laittaa jalkaan
+ Söpöt :3
+ Ihana värivalikoima

- Hiertää pahemmin kuin edelliset, mutta niin, tuskin on kengästä kiinni
- Normaalihintaisena vielä kalliimpi (54,95€), ja 30% alennuksenkin jälkeen aika suolainen hinta. Mutta kerrankos sitä, kun laatua saa!

Eli ehdottomasti suosittelen, ja varsinkin aleissa suosittelen käymään, jos mun tavoin kauhistelet vähän korkeampia hintoja. Mä olen vasta reilun kuukauden ollut Crocsien omistaja, mutta olen varma että kengät ovat erittäin laadukkaat, ja vietämme vielä monet ihanat kesät yhdessä! 

(ja vielä, jos jollekin oli epäselvää, mulla ei koskaan ole ollut vielä yhteistyöpostauksia blogissani eikä tämäkään siis ole sellainen, ihan kenkärakkaudesta haluan jakaa nämä teille! ja jos joskus teenkin yhteistyöpostauksia, merkitsen ne erittäin selkeästi!)


2 kommenttia:

  1. Näyttää kyllä mukavilta ja nätin näköset :) olen itsekkin halunnut ostaa crocsit kun niillä on jokuset minun mieleen, mutta en ole raaskinut vielä toistaseksi :D
    ppavee.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Alet taitaa olla vielä hetkisen käynnissä, näin ainakin veikkaisin, käy äkkiä! Joissain kengissä on jopa niin, että yhden parin ostajalle toinen puoleen hintaan ;)

      Poista