maanantai 14. maaliskuuta 2016

Mitä kuuluu abiameeballe

Nyt on lukion äidinkieli sitten ihan oikeasti takana. Tänään oli esseekoe. Kirjoitin ykköstehtävästä, jossa otsikkona oli Liikehdintää kirkon ovilla, ja kai siitä ihan kelpo kokonaisuus tuli. Olin jo etukäteen alustavasti päättänyt, että jos kokeessa on jokin mukava uskontokysymys, niin vastaan siihen, lukioaikana kun olen kirjoittanut jo kaksi uskontoesseetä äikässä, ja niistä tuntuu olevan helpohkoa kirjoittaa. Esseessä käsittelin monen monen muun tavoin syitä, miksi ihmiset eroavat kirkosta ja toisaalta myös liittyvät kirkkoon, ja siinä ohessa vertailin kirkon ja uskon hyviä ja huonoja puolia. Toivon todella, että tuo nyt olisi mennyt hyvin, sillä äikästä mä todella toivoisin sitä ällää, ja tekstitaidon alustavat pisteet olivat niin hyvät, että L on hyvin mahdollinen jos niissä pisteissä pysytään! Mutta nyt koputetaan puuta ettei pisteet romahda.


Tuota esseetä kirjoitellessa sain myös paljon ideoita ja hyvin muotoiltuja lausahduksia sitä uskontopostausta varten, jota oon varmaan yli vuoden jo suunnitellut. Kuudentoista päivän päästä ylioppilas kokeet ovat kuitenkin onneksi jo ohi, ja sen jälkeen pääsen toivottavasti taas panostamaan tähän blogiin, joka viime aikoina on saanut aivan liian vähän huomiota. Sitten kirjoitan vihdoin ne uskontopostaukset, alan suunnitella ylioppilasjuhlia, otan asukuvia ja pohdiskelen elämää. Huhtikuussa mulla on myös yksi abiristeily Tukholmaan ja yksi kuoromatka San Franciscoon (!!!!!!), joista tulette varmasti kuulemaan täällä. Yritän saada äidin antamaan mun ottaa tabletin Jenkkeihin mukaan, jotta pääsisin reissussa helpommin sitten päivittelemään blogia ja snäppiä (jossa mähän olin siis @sannapannari, tervetuloa seurailemaan!). Kone mulla tulee joka tapauksessa mukaan, ja yritän edes jotain reissussa postata.


Mun lukuloma on mennyt aika laiskotellen ohi. Tilasin Netflixin helmikuun alussa, ja olen How I Met Your Motherissa jo seiskakaudella... Joten niin kuin viime kesänäkin, telkkari on aika lailla vienyt voiton lukemisesta, ja perjantaina koittavan ranskan ja ensi viikon keskiviikkona odottavan matikan eteen ei hirveästi ole tullut töitä tehtyä. Huomisen ja keskiviikon aion kuitenkin viettää kirjastossa panostamassa, joten toivottavaa muille onnea ja pitkiä hermoja! Nyt kuitenkin nukkumaan, jotta huomenna jaksaa laulaa ja panostaa. Öitä! <3

Ja menkääs seuraamaan Instagramissa @sannalovesfood ja Snapchatissa @sannapannari! Muihin someihin suorat linkit sivupalkissa. Puspus! :*

2 kommenttia:

  1. Millon meet risteilylle? :) Ja tsemppiä kirjotuksiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 10.-12.4.! Kai. Su-ti, kyllä se noin päivät taitaa olla :D ja kiitos paljon!

      Poista