maanantai 12. joulukuuta 2016

Joulukalenteri 12 - Joulukaakao #1


Niin kuin olen aiemminkin maininnut, mä rakastan kaakaota. Täyteläistä, rasvaista, herkullista kaakaota. Varsinkin näin joulun alla mä pidän erityisesti kaikista maustetuista kaakaoista. Niinpä mä hlusin kehtellä teille muutaman uuden kaakaovinkin, joita voi nautiskella kirpeinä talvi-iltoina ja jotka varmasti lämmittävät niin mielen, sydämen kuin vatsanpohjankin. Ja tässä tulee ensimmäinen, ihanan jouluinen ja mahdollinen toteuttaa täysin maidottomana ja silti superherkullisena!


Piparminttukaakao kauramaidolla

yhteen kupilliseen tarvitset

2-3dl kauramaitoa
kaakaojauhetta (mä käytin ihan normi Oboyta, mutta tämän voi valita ihan oman maun ja määrä toki riippuu siitä!)
kanelia
karkkitanko

Valmista kaakao ihan tavalliseen tapaan. Laita kuuman kaakaon joukkoon kanelia (maista välillä, niin tiedät milloin on sopivasti). Laita karkkitanko hengailemaan siihen kuppiin ja nauti! Tanko tosiaan liukenee osittain sinne kaakaoon ja antaa sille ihanan piparminttuisen maun, jota kaneli jouluisella pehmeydellään täydentää. Ja siis mä en edes ole mikään erityinen piparmintun (tai edes mintun) ystävä, ja tämä kyllä ehdottomasti maistui minullekin. Kauramaitokin sopii kaakaoon oikein mukavasti, ei siinä merkittävää eroa ole tavalliseen täysmaitoon. Täydellinen juoma kylmiin iltoihin ja joulunodotukseen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti