lauantai 3. joulukuuta 2016

Joulukalenteri 3 - Tulevan joulun ostoslista


Joulukalenterin kolmannessa luukussa listataan juttuja, mitkä ovat mun omalla jouluun valmistautumisen ostoslistalla. Nämä ovat siis asioita, joita en voi toivoa joululahjaksi, koska haluan saada ne käyttöön jo hyvissä ajoin ennen aattoa, jotta pääsee joulutunnelmaan mukavasti kiinni.

joulupaita BikBok / ylipolvensukat H&M / kuppi Indiska / kynttilä Indiska / kirja Adlibris

Niin kuin ekassa luukussa jo vähän vihjasinkin, mä todellakin haluaisin jonkun ihanan jouluneuleen. Niitä on tähän vuodenaikaan kaupat pullollaan, ja ne kutsuvat mun nimeä. En ole aikaisemmin edes harkinnut sellaisen ostamista, koska mitä järkeä on vaatekappaleessa jota käytät kerran, ja joka ei enää olekaan niin kiva ensi vuonna? Nyt mä kuitenkin olen tajunnut, että ei sen tarvitse niin mennä. Voin ostaa jonkun ihanan hupsun söpön ja pehmoisen neulepaidan, joka aivan huutaa joulua, käyttää sitä ostopäivästä tapaniin taukoamatta, ja sen jälkeen haudata kaapinpohjalle ensi vuotta odottelemaan. Nyt kuitenkin on käynyt juuri niin kuin yleensäkin, että kun olen todennut haluavani jouluneuleen, ei sellaista mieleistä yksinkertaisesti löydy. Ehkä paras löytö on tähän mennessä ollut tuo Bikbokin joulucollege, mutta siinäkään en pahemmin välitä tuosta tekstistä. Voi kun pitää elämän olla vaikeaa!

Neuleen kanssa haluaisin jonkun superihanan ja supermuhkean tyllihameen, mutta koska sellaisia tylliunelmia ei ole enää isojen ihmisten kokoisina, pitää mun tyytyä varmaan jo mun olemassaoleviin hamosiin. Noiden hamosten kanssa haluan kuitenkin jotkut ihanat ylipolvensukat, ne olisivat vaan niin söpöt! Mähän tosiaan viime talvena aloin neulomaan itselleni kirkkaanpunaisia ylipolvensukkia, mutta yhden sukan jälkeen en jaksanut heti aloittaa toista paria ja, noh. Se on siltä osin edelleen hieman vaiheessa :D Mieluiten ostaisin itselleni jotkut neulotun näköiset (eli ei ihan tasaiset) vaaleanharmaat sukat, eli jonkinlaisen sekoituksen noista H&M:n ja Lindexin sukista. Ehkä mä kuitenkin päädyn ostamaan nuo H&M:n, niissä tulee myös mustat samassa paketissa.

Ekassa luukussa puhuin myös jouluisista tuoksukynttilöistä, ja mullahan ei ole sellaisia ollenkaan. Omistan yhden tuoksukynttilän, joka ei kovasti edes tuoksu eikä ainakaan joululle, joten tuo ongelma pitää korjata. Indiskassa on ihania tuoksukynttilöitä, mutta aivan liian kalliita mun lompakolle. H&M:ssä on runsas valikoima hyvään hintaan, mutta ei oikein mun nenään mieluisia. Ehkä jostain kuitenkin löytyy joku ihana?

Indiskassa on myös aivan ihania jättimäisiä kuppeja, joista olisi superihanaa juoda kuumaa joulukaakaota. Mietin vain, että millaisen oikein ostaisin, jonkun superjouluisen vai sellaisen, joka menettelee myös muina vuodenaikoina... Mutta jonkun sellaisen haluan, ehdottomasti.

Viime vuoden joulukalenterissa vinkkasin Let it Snow -nimisestä kirjasta, jonka kolme tarinaa sijoittuvat juuri jouluun. Tuon postauksen kommenteissa mulle vinkattiin samantyylisestä teoksesta My True Love Gave To Me, jossa on siis kaksitoista jouluista tarinaa. Se on nyt ehdottomasti tämän joulun lukulistalla, en sitä ehkä itselleni osta jos kirjastosta vain löytyy kipale!

Mitä hankintoja te haluaisitte tehdä ennen joulua?

6 kommenttia:

  1. Mä julkaisin blogissani just joulun ämpärilistan, joten sieltä löytyy mun julun t do lista! :D Vitsit miten mullekin kelpaisi jokin jouluinen pusero, sekä ylipolven sukat♥ Kyllä niissä kelpaisi rentoutua :) Pitääkin laittaa ton kirjan nimi muistiin, sillä joulun alla pitää ehdottomasti lukea jotain jouluista kirjaa. Ihana ja inspiroiva pstaus! Mukavaa viikonloppua sulle <3 Ainiin liityin muuten lukijaksi, sillä sun blogi on ihana ♥

    https://anskisss.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi sun bucket listissä oli paljon samoja juttuja mitä mun ekan luukun joulupuuhavinkeissä! Ja oli siellä muutama uuskin juttu, ihana lista myös sulla! Ja ihanaa että viihdyt täällä, tervetuloa!

      Poista
  2. Jos ton kirjan löydät ni sit haluun lainata sen! Kuulostaa hyvältä jos lyhyitä tarinoita. Ja jos sulta löytyy se Let It Snow hyllystä ni oon sitäki monesti Suomalaisessa kattellu et voin mä senkin lainata ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Let It snow mulla on hyllyssä englanninkielisenä! Muistuta mua joskus. Tota toista ei ilmeisesti kirjastosta saakaan, niin pitää tilata sekin omaksi! Ehkä saat sitäkin sit lainata ;)

      Poista
  3. Hei mulla on jouluneule, ollut kolme vuotta ja joka joulu sen vetäisen niskaan! Tänä vuonna ajattelin kuitenkin etsiä uuden, mutta jouluneuleet on kyllä siis ihania!! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nimenomaan! Toivottavasti löydän itselleni vielä sen oikean...♥

      Poista