lauantai 31. joulukuuta 2016

Mitä jäi käteen ja mitä seuraavaksi

On se vaan uskomatonta, että tänään on uudenvuodenaatto! Se on varmaan merkki siitä, että on vanhenemassa, kun aika kuluu aina vaan nopeammin ja jutut, joista ei tunnu olevan niin pitkää aikaa on tapahtunut jo monta vuotta sitten. Tulipa sekava lause, mutta viesti varmasti tuli selväksi, haha! Varsinainen vuosikatsauskin on totta kai blogiin tulossa kunhan sen ensin saan vain tehdyksi. mutta nyt ensin vähän vapaampaa pohdintaa niin vuodesta 2016 kuin 2017:kin.


Aamulla katselin @annikeuttaja:n mystorya Snapchatissa, ja itsekin pani ajattelemaan, kun hän kuvaili, millaista olisi kuvailla vuotta 2016 henkilölle, joka olisi ollut vuoden 2015 lopusta asti koomassa ja heräisi nyt. Koska kuka olisi vuosi sitten kuvitellut, että joo, ensi vuonna kuolee noin miljoona megaluokan julkkista, näyttelijöitä ja laulajia ja sensellaisia, Leonardo DiCaprio vihdoin voittaa Oscarinsa, britit päättää häippästä EU:sta ensimmäisenä maana koskaan, ja Yhdysvaltain seuraava presidentti on se Diilin juontaja, jolla ei ole minkäännäköistä poliittista uraa takanaan? Mutta onneksi mulla on takana ihan hyvä vuosi, sain hyvät yo-paperit ja kivan työpaikan, pääsin reissaamaan ja rentoutumaan.

Nyt loppuva vuosihan on ollut tosi erilainen aikaisemiin verrattuna. Oon tänä vuonna ollut vain muutaman päivän verran koulussa, ja vapaita ehdin viettää monen monta kuukautta, kunnes syksyllä aloin käydä vihdoin töissä. Kai sitä tässä on otettu sitten vähän askelia muutoksiin ja aikuisuuteen, hui kuinka pelottavaa! On se kyllä outoa ajatella, että 12 vuotta on käynyt koulussa ja viettänyt päivänsä siellä istuen, tehnyt läksyjä (tai ollut tekemättä viimeiseen pisteeseen asti :D) ja lukenut kokeisiin (tai ollut lukematta... hups!), eikä enää olekaan. Mutta kyllä se on rehellisesti sanottava, että ei ole ikävä! Se kun toiset puhuvat koeviikoista ja rankoista jaksoista saa mut tajuamaan, että olen kyllä iloinen, että olen saanut sen lukionkin suoritettua ja jättää taakseni, eikä ne aamuherätyksetkään ole koskaan ollut mulle sopivia. Musta tuntuu, että vuonna 2016 olen nukkunut paremmin (ja huomattavasti enemmän...) kuin ikinä ja ollut huomattavasti virkeämpi, kun on saanut nukkua pidempään ja herätä useimmiten silloin, kun se on tuntunut itselle sopivalta. 


Ensi vuotta lähdetään jatkamaan varmaan aika samalla kaavalla. Mulla on kiva työpaikka, johon on oikeasti kiva mennä, ja onhan se mukavaa, kun säännöllisesti sinne tilille rapsahtaa vähän enemmän kuin sen opintotuen verran rahaa. Ensi syksynä toivoisin kuitenkin aloittavani koulun, vaikka itse koulutussuuntaus on edelleen yhtä hämänrän peitossa kuin vuosi sittenkin. Viime syksynähän mulla jäi suomen kielen pääsykokeista 5 pistettä puuttumaan sisäänpääsystä, vaikka lukemiseni oli ollut hyvin lähellä olematonta, joten jos mä nyt lukisin edes ne kirjat kerran läpi, niin olisi hyvin mahdollista, että voisin ensi syksynä olla sitten siellä sisällä! Omaan kotiin muutosta olen haaveillut ja puhunut jo pitkään, joten ehkä vuonna 2017 olisi myös senkin aika. Ja kun vihdoin joku päivä pääsen omaan kotiin, saan vihdoin ottaa myös ikioman kisumisun. Ja jos nyt kuvittelitte, että mun blogissa on paljon kissajuttuja ja -kuvia, niin odottakaa vaan sitä päivää kun mulla on oma nelijalkainen karvakasa käppäilemässä kämpilläni!

Ensi vuodesta tulee toivottavasti myös parempi blogivuosi, tänä vuonna kun oli postaaminen aika ajoin vähän harvempaa ja hiljaisempaa. Nyt mulla on kuitenkin ollut tosi hyvät postausvibat, ja ideoita riittää kyllä vielä pidemmäksikin aikaa, toivottavasti myös sitä intoa! Näin uudenvuoden aikoihin olen tavannut aikaisemmin uudistaa blogin ulkoasua, mutta nyt ei ainakaan vielä ole sen aika. Ei ole tiedossa uusia bannerikuvauksia, enkä totta puhuen ole vielä niin kyllästynyt tähän nykyiseen, että olisi pakottava tarve tehdä sille suurempia mullistuksia. Ja vielä pitää tietysti kiittää teitä jokaista, jotka olette mun juttujani lueskellut kuluneen vuoden aikana, jättäneet ihania kommentteja ja eläneet mukana! Toivottavasti jaksatte mukana jatkossakin, ja jatkatte palautteen ja kommenttien antamista. Ja hei, jos teillä on jotain postaustoivetta tai muuta, mitä haluaisitte mun blogin puolella ensi vuonna nähdä, niin siitä vaan heittelemään, musta on aina mahtavaa vastata toiveisiin ja samalla inspiroitua itsekin uusilla tavoilla. Kiitos kaksituhattakuudestatoista, ja tervetuloa seuraavaa perään ♥

kuvituksena mun eilisen (ja toissapäivän) asua, ne näytti mun mielestä vaan niin esteettisiltä tossa tuolilla lojuessaan, haha!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti