lauantai 7. kesäkuuta 2014

Turha(ko) postaus

"Teach me passion, for I fear it's gone
Show me love, hold the lorn
Some much more I wanted to give to the ones who love me
I'm sorry
Time will tell this bitter farewell
I lived no more to shame
Nor me
Nor you
And you
I wish I didn't feel for you anymore."




Nyt tulee postaus, joka jonkun mielestä ehkä olisi pitänyt jättää kirjoittamatta. Mutta mä olen tyhmä, jos kirjoitan ja olen tyhmä jos en kirjoita joten mitä menetettävää mulla tässä on? Ehkä olisi kannattanut kirjoittaa tämä pari viikkoa sitten, mutta ehkä joku sen nytkin bongaa, vähän myöhässä tosin.

Kysehän on tietenkin tästä. Mun edellinen postaus Mun ikioma muru ♥ linkattiin kaikkien tuntemalle keskustelupalstalle, vauva.fi:n aihe vapaa -osiolle. Sieltä useat sadat (?!) löysivät tiensä mun blogiin, ja jättivät kommentteja niin blogin puolelle kuin keskusteluunkin. Koko keskustelun voitte lukea tuosta linkistä, mutta mä mielelläni esittäisin mielipiteeni muutamaan kommenttiini. Nostakaa haloo sitten tästäkin, mutta mä nyt sanon sanottavani.



1.) Anonyymi: "Ällösöpörakastuminen voi olla ihan liikkistä, mutta miksi pitää lässyttää ihan kuin pieni lapsi? "Mä oon vähän tymmä, sä oot vähän tymmä, sitten me ollaan tymmiä yhessä ja sitten tulee paha mieli :((" öööh ja ikä oli? 6v?"

Koko postaushan oli lapsenmielisesti kirjoitettu, samanlaisella äänensävyllä kuin lapsille ja koiranpennuille puhutaan. Jotkut saattavat tulkita tämän lässyttämiseksi. Tätä mä en ota mitenkään negatiivisesti, ennen julkaisua pelkäsin enemmän, jos joku lukee postauksen normaalilla kokousäänellä, silloinhan siitä menee koko idea! Tymmä taas on sana, mitä me murun kanssa käytetään usein. Joskus sanon vahingossa tyhmä, ja yks on heti korjaamassa :D. Tämä postaus oli suunnattu murulle luettavaksi, ja halusin kirjoittaa sen samaan tyyliin, kuin suoraan hänelle puhuisin. Me usein puhutaan vauvatyylillä, se on meidän mielestä hauskaa ja söpöä. Ei me kuitenkaan aina niin puhuta, osataan me oikeastikin kommunikoida! En myöskään puhu tähän tyyliin kavereideni kanssa, enkä kovinkaan paljoa puhu murustani kavereilleni, ainakaan tähän sävyyn! Tää on täysin meidän oma juttu, muu maailma sitten erikseen. Joten ellet ole muruni, et ole todennäköisesti kuullut mun lässyttävän sinulle hänestä, etkä myöskään ole nähnyt meitä julkisesti "tunkemassa kieltä toistemme kurkkuihin" tai "imuttelemassa toistemme kauloja fritsuille", niinkuin eräs toinen anonyymi mainitsi, sellaista emme tee. Teinikihloja emme myöskään suunnittele, olemme tyytyväisiä tämänhetkiseen tilanteeseemme. Ei sillä, että meidän teille kuuluisi raportoida elämänhetkistämme :)

Yksi päivä kauhistelin mun kavereiden kanssa, että ensi vuonna täytetään jo 18. Itse yritän aina ottaa hetkestä mahdollisimman paljon irti, ja kauhistuttaa miten nopeasti aika kuluu! Musta olisi ihanaa olla vielä kuusivuotias. Joku muu päättäisi, mitä laitetaan päälle ja ruoka tuotaisiin valmiina nenän eteen. Kaipaan sitä, kun ei tiennyt mistään mitään, ei tarvinnut huolehtia mistään, kaikki meni niinkuin pitikin ihan itsestään! Lapsuus on ihanaa aikaa ja niin mielelläni eläisin sen uudestaan. Ei mitään negatiivista tässä kommentissa, vaikka ehkä anonyymi sen sellaiseksi tarkoittikin! :)



2.) Anonyymi: ""ja hei ihmiset kaikki, oon hämmentyny, julkasin tän tunti sitten ja jo sata näyttökertaa, mitä ihmettä ! :'DD"
Mistäköhän johtuu... :)"

Tässä kommentoija siis viittaa kommenttiin, jonka itse olin jättänyt blogiin. Kommentoija myöskin ajattelee sen johtuvan tuosta vauva.fi:n keskustelusta. Kuitenkin blogini linkattiin tuonne vasta pari päivää myöhemmin, joten nuo ensimmäiset parisataa näyttökertaa koostuivat ilmeisesti yksinkertaisesti mun Facebook-kavereista ja linkin mun Askista bonganneista. Vauva.fi:n kävijöiden piikki näkyi selvästi myöhemmin. 

Blogin alkuvaiheissa yksittäisen postauksen katselukerrat pyörivät viidenkympin tienoilla. Myöhemmin luvut kasvoivat sataseen, jopa lähelle kahtasataa, kuitenkaan koskaan sitä rikkomatta. Tän uusimman postauksen katselukerrat näyttää tällä hetkellä 1012 !!!!!!! En olisi ikinä voinut kuvitella noin suuria lukuja, joten ainoa mitä voin sanoa on KIITOS VAUVA.FI! ♥ Saa nähdä, miten vaikuttaa jos vaikuttaa tuleviin lukijamääriin! :)

**********

3.) Anonyymi: "Ai kamala.. onkohan tämä "muru" antanut siunauksen sille, että hänen asioitaan saa kertoa kaikelle kansalle?"

On. Luki tekstin ensimmäisenä ja tykkäsi. Vähän muokkasin hänen toiveidensa mukaan. Kaikki mitä oon kirjoittanut hänestä on hänen luvallaan. Oon myös kommentteja poistanut hänen toiveestaan. 

Muru itse on aiemmissa postauksissa toivonut, että hänestä saisi kirjottaa enemmän, joten omistin hänelle jo toisen kokonaan hänestä kertovan postauksen! :)




4.) Anonyymi: "Veikkaan, että tän keskustelun alottaja ei tunne ko. blogia pitävää tyttöä.. Mä tunnen jotenkuten hänet ja hän on todella mukava ihminen ja sattuu olemaan rakastunut, antaa toisten elää! Selvästikkään ei keskustelun alottajalla ole koskaan syvää rakastumista omalle kohalle sattunut tai sitten muuten vaan keksimällä haluaa keksiä viattomista ihmisitä paskaa koska nettikiusaaminenhan on niin "in". Valoja (:"

Kiitos ihana! Teitä oli muitakin, jotka puolustitte mua tuolla. Haluaisin tietää, kuka olet, paljasta itsesi jos uskallat! :3 

Mutta tässä on hyvä pointti. Jos asettaudun tässä täysin ulkopuoliseksi, niin netissä on liian helppo puhua paskaa ihmisistä, piittaamatta siitä, tunnetko henkilöt ja ovatko sanomasi asiat mistään kotoisin. Eihän kukaan koskaan saa tietää, että se on juuri sinä, joka anonyyminä haukut sitä naapurin Perttiä, jolla nyt sattuu olemaan pyöreämmät posket kuin sinulla, joka olet oikea hevosnaama. Julistakaamme siis Pertti läskiksi koko virtuaalimaailman todistaessa! Sitten Pertti loukkaantuu ja menee pienentämään niitä suloisia pullaposkia, jolloin Pertti on pinnallinen ja suuttuu leikistä. Jos Pertti ei taas tee mitään, on hän "ym". Eli ynnä muuta. No further comments.

                                                **********

5.) Anonyymi: "sinä oot ihan samanlainen pikkuteini siis :D syvä rakastuminen nimenomaan ei oo tollast lässytystä (fbssä joka kuvassa ja seinät täynnä plus blogissa). Syvä rakkaus ei tarvitse julkista selontekoa. p.s. Blogin kirjoittaja jo jakaa tätä keskustelya facebookissaan :) hetki kuuluisuutta"

Tämä kommentti on vastaus tuohon edelliseen. Kommentoija ilmeisesti Facebook-kaverini, miksei siellä kommentoinut? :) Hänellä on myös ilmeisesti valikoiva silmä mun julkaisuiden suhteen. Facebookissa loppujen lopuksi meistä on hyvin vähän kuvia. Enkä mä siellä ole tietääkseni lässyttänyt, haha! Toki jokainen tulkitsee asiat omalla tavallaan ja kyseinen henkilö tulkitsee minut nyt näin. Blogissani olen kirjoittanut kaksi pelkästään muruani koskevaa postausta. Kaksi, vähän päälle kolmestakymmenestä. Ei se nyt niin paljoa ole. Itse oon aina ollut sitä vastaan, että kaikki laitetaan nettiin, metrossa nuollaan toinen hiusrajasta varpaisiin ja koko maailman pitää tietää kuinka ihana se oma kulta on, mitä kaikkea tänään ollaan tehty ja miten taas riideltiin ja sovittiin ja voi kamala kun kortsut loppuivat mikäs nyt avuksi ollaan oltu kaksi viikkoa yhdessä joten oikea aika teinikihloille! Ei. Ehkä olen vähän viime aikoina siitä lipsunut, mutta sillekin on taas omat syynsä. Joka tapauksessa olen ollut murunki kanssa jo pitkään suht vakavassa parisuhteessa, joten eikö se aika outoa olisi, jos se ei missään mulla näkyisi? :D




6.) Anonyymi: "Tunnen blogin pitäjän ja on kyllä ihan mukava tyttö! Oikeestaan tää blogi sai muuttamaan mun mielipiteen hänestä huonompaan.."

Sinä myös, kuka olet? :D Hämmentävä kommentti, alkaa positiivisesti, mutta lopussa en enää tiedä miten tähän pitäisi suhtautua. Et ilmeisesti tunne mua kovin hyvin, jos blogini muuttaa mielipidettäsi musta? Ja jos nyt kerran vaikutan blogissani erilaiselta, siis huonolla tavalla, niin mistä tämä johtuu? Olenhan kuitenkin aina oma itseni, blogissa ja oikeassa maailmassa! :)

**********

7.) Anonyymi: "haha, on muuten helvetin rasittava ihminen ihan oikeassa elämässä. :D ihan hirvee myötähäpeä tuli tätä lukiessa. saman ikäinen olen tosiaan ja en kyllä koskaan ole ihan tälle tasolle laskenut oman poikaystävän kanssa."

Sunkin kohdalla olisi kiva tietää, kuka olet. Mikä musta tekee rasittavan? Minkä takia hengaat mun kanssa, jos olen mielestäsi rasittava? Mistä tiedät mun olevan rasittava, jos et mun kanssa hengaa? :D En tiedä mistä tuo myötähäpeän tunteesi kumpuaa, en löydä mitään, mitä postauksessani pitäisi hävetä :( mutta kiitos kuitenkin mielipiteestäsi! :)





Kommentteja otetaan edelleen mielellään vastaan, ihan mistä tahansa! :) Saa sanoa mielipiteensä nimellisenä tai nimettömänä, blogissa tai Facebookissa tai missä tahansa. Kysymyksiä saa esittää ja kaikkeen pyrin vastaamaan :) Kaikki asiat pystyy kuitenkin sanomaan myös asialliseen sävyyn. Jos ei, eivät ne mainitsemisen arvoisia ole. Toivon teille kaikille kuitenkin viihtyisiä hetkiä blogini parissa, kun olet tätä eksynyt lukemaan! Yritän nyt kesällä taas hieman aktiivisemmin tätä päivitellä, sain netinkin koneeseen, jes! 

Kuvat viime kesältä



A lonely soul
An ocean soul
A lonely soul
An ocean soul!

7 kommenttia:

  1. Sain 6 syöpää

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ikävää, toivottavasti paranet että jaksat jatkossakin kommentoida ja ilahduttaa meitä muita lukijoita kertomalla syöpä-tarinoitasi.

      Poista
    2. Jos nyt kovasti haluat

      Poista
    3. "Ikävää, toivottavasti paranet että jaksat jatkossakin kommentoida ja ilahduttaa meitä muita lukijoita kertomalla syöpä-tarinoitasi."

      missä tykkäys-nappi?! :'D

      mutta ikävää, että olet noinkin sairas! mut hienoa, että olet kuitenkin niin hyvässä kunnossa, että mun blogia kykenet lukemaan! :3 saanko kuitenkin kysyä, minkä takia halusit juuri tänne tulla kertomaan terveydentilastasi? :O :(

      Poista
    4. Tarinasi aiheutti terveydentilani ja halusin että tiedät olevasi vastuullinen.

      Poista
  2. Kyl ihmiset vaa osaa olla nii tosikkomaisia et pistää melkee vihoiks, eniten ärsyttää tollanen et pitää anonyymisti kettuilla ku suoraan päin naamaa ei uskalleta. Loukkaavasti ilmaistut kommentit on jokatapauksessa loukkaavia, riippumatta siitä onko lähettäjä kertonut nimeään vai ei! No mut ei tollasesta tartte välittää, sittenpähän kettuilevat, jos ei parempaakaa tekemistä löydy:D
    Mun mielestä sul on just hauskoja ja mielenkiintosia blogipäivityksiä ja oot kyl hauska ihminen muutenkin (: Ja oon kans sitä mieltä että sellanen aidosti syvä rakkaus ilmenee esim. just tollee et kumppanin kans ei tartte nolostella millekkää 6v jutuille tai millekkää muillekkaa hörhöjutuille tai yrittämällä yrittää näyttää jotenki cooleilt. Tai aikuisilta, ku sitä ei viel täs iäs kuitenkaa oo, vaan et voi olla just rennosti ihan oma ittensä...ja no, miten sitäkää määrittää millon on aikunen ja millon ei, ei mun tietääkseni sille mitää tarkkaa rajaa oo että kuka on aikunen ja kuka ei (paitsi se juridinen 18v, mut se on vaa juridinen ikä se). Sitä paitsi jos oiski sellanen ei niin syvä parisuhde nii mitä pahaa siinäkää oikeestaa on jos se on sitä mitä molemmat haluaa :D Ehkä myöskin vähä erityyppiset jutut sopii eri pareille, mut mun mielest ois ainaki todella tylsää ilman et ois kumppaninsa kanssa minkäänlaisii hassui pikku insaidei tai hölmöilyä sen diippeilyn ja romantiikan yms. lisäks. :3 mut täähän on tosi hyvä et blogis sai täst näi paljon julkisuutta ja myös keskustelua aikaan, nimittäin jotkut saattoi vahingossa ehkä eksyä lukemaan ja tykätä :) joten älä vaan ainakaan lopeta bloggailua, näit on kiva lukea (:
    Rauhaa ja rakkautta ihmiset, älkääkä viittikö olla niin tosikkoja, maailmassa on muutenki jo ihan tarpeeks karuutta ja epäreiluutta, joten miksei nauttia siitä kun jokut jaksaa tehdä tämmösiä höpsöjä blogipäivityksiä kaikkien iloks! ps. jos ei miellytä, nii ei oo myöskää mikään PAKKO lukea, voi sitten etsiä ne omat juttunsa jostain muualta (; rakentava kritiikki on asia erikseen
    https://www.youtube.com/watch?v=_TPzegMR1xQ

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Joo mä oon ihan samaa mieltä tossa, ei me välitetä mitä muut meistä ajattelee, kunhan me ite tiedetään missä mennään ja ollaan onnellisia yhdessä! :) ♥ Ja kiva kun tykkäät lukea, kyllä mä tänne vielä kirjottelen :D Äskenkin tuli just uusi postaus, käy toki kurkkaamassa! :)

      ps. hajosin sun linkkivalinnalle, muru soitti mun tolle joskus xD

      Poista