torstai 18. helmikuuta 2016

PENKKARIT '16

Tänään oli se päivä, kun lukio-opinnot päättyivät ja lukuloma virallisesti alkoi. Tänään oli se päivä, kun pukeuduttiin parhaisiin naamiaisasuihin ja lähdettiin kaupungille heittelemään karkkia. Tänään meillä oli penkkarit!



Päivä alkoi abigaalalla. Mä olin nössö, enkä laittanut penkkaripukuani päälle kuin vasta koululla. Teen puvustani vielä erillisen postauksen, mutta mä olin siis Yoshi, se vihreä dinosaurus Super Mariosta. Mun puku oli ihan paras, ja siitä on tullut mun luotto oloasu kotona. Nyt se pitäisi vaan saada pestyä...Mun osalta abigaala meni sivussa istuessa ja muun koulun kanssa hämmästellessä. Välissä heitettiin karkkia ja huudettiin oikein urakalla. Oli mahtava näytelmä, jossa koulumme opettajat seikkailivat sinkkuristeilyllä, ja elokuva, jossa Artut yrittivät löytää Tervasaareen. Gaalassa oli toki myös palkintoja jaettavana, ja ajatelkaa, mä olin päässyt ehdolle Vuoden somettajiksi! Ilmeisesti minut ja minun blogini on huomattu Laiva-piireissä. 


Syötiin, laitettiin reilusti vaatetta ja kasauduttiin rekkoihin. Otettiin paikat, ja sitten alkoi sataa rakeita. Sade loppui, huudettiin kun ihmisiä kulki ohi, otettiin kuvia, lähdettiin liikkeelle. Mä olen tosi pelokas, en käy Lintsillä juuri missään laitteissa ja portaatkin kävelen alas varoen (jepjep, pitkä juttu). Arvatkaa miten pelottavaa oli seistä liikkuvan rekan kyydissä? :D Varsinkin kun meidän kuski oli sitä luokkaa, joka tykkäsi painaa kaasua. Paljon. Siellä oli riemun ja kauhun huutoja aika tasaisesti.


Ensin me ajettiin sinne Kaivopuiston rantaan, missä kaikki rekat kokoontuivat. Seisoskeltiin siinä varmaan 45 minuuttia. Otettiin lisää valokuvia ja heiteltiin karkkia meidän edessä oleville ihmisille. Nähtiin yksi jätkä, joka tuli meidän rekan luo kosimaan, ja toinen, joka sukupuolielimeksi pukeutuneena kulki jakamassa ylävitosia. Huudettiin laivaa YLE:n haastattelun taustalle, ja vähän muutenkin. Huudettiin ja otettiin valokuvia. 


Lopulta vähän ennen yhtä lähdettiin liikkeelle, jälleen aika vauhdilla. Oli ihan mahtavaa, miten ihmiset olivat kokoontuneet teiden varsille muovipussien ja sateenvarjojen (:'D) kanssa karkkijahdissa. Kaikki olivat niin innostuneita, vilkuttelivat ja huusivat ja hyppivät meidän kanssa! Tai no, olihan siellä toki myös niitä tylsempiä yksilöitä, jotka eivät hetkahtaneetkaan. Näin monta tuttua, ja äidinkin onnistuin bongaamaan Stockan edestä väkitungoksesta.


Kierrettiin reitti pari kertaa, ja toisella kerralla alkoi sataa rakeita. Paljon. Siinä tuulessa ja vedessä kastuttiin ja paleltiin, huudettiin ja laulettiin. Lopulta lähdettiin takaisin koululle, ja meidän kuski taas laittoi kaasun pohjaan ja oltiin kauan ennen muita Sibiksen rekkoja takaisin koululla. Lämmiteltiin, siistiydyttiin, ja otettiin lopulta ryhmäkuvia koulun käytävässä. Ulkona toki olisi ollut paljon parempi valaistus kuviin, mutta portaikon lämpö ja kuivuus ottivat tällä kertaa voiton. Ja ei me tietenkään osattu kaikki pysyä samaan aikaan paikallamme, joten kuvat tärähtivät hiukkasen. Mutta ei kai se haittaa!


Kiitos Miriamille ja Oonalle kuvausavusta! ♥

Seuraa FacebookissaAskissa ja Instagramissa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti