keskiviikko 21. joulukuuta 2016

Joulukalenteri 21 - Joulumeikki


Äh nyt voi sanoa että ärsyttää. Mulla oli tämän päivän joulukalenteriluukulle suunniteltu oikein spesiaali juttu, nimittäin joulumeikki videolla. Näin hirveästi vaivaa ja kohtasin kaiken maailman ongelmia videota tehdessä. Ensimmäistä kertaa kuvatessani kamera oli lopettanut 26 sekunnin jälkeen. Toiseen videoon ja meikkiin en ollut ollenkaan tyytyväinen. Lopulta kuvasin meikin vielä kolmannen kerran, joka sitten sai jäädä. Seuraavaksi yritin kovasti etsiä editointiohjelmaa, jonka saisin ilmaiseksi ladattua ja jolla saisin helposti tehtyä videolle niin kuin haluan. Latasin varmaan viisi eri ohjelmaa, kunnes päädyin Windows Movie Makeriin. Opettelin ja editoin videota muutaman tunnin, kunnes vihdoin sain sen valmiiksi. Tässä vaiheessa kello oli jo puolenyön paikkeilla viime yönä. Sitten lataamaan Youtubeen, ei onnistu. Ilmeisesti Movie Makerin tiedostomuodot eivät ole YouTuben tukemia. Yritin luntata ohjeita asian korjaamiseen, mutta Movie Makerini herjasi, että tarvitsisin maksullisen version tiedostomuodon muuttamiseen. Kävin läpi vielä monen monta tiedostonmuunto-ohjelmaa netissä, joista yksikään ei tukenut mun videon muotoa. Yritin vielä ladata videota suoraan Bloggeriin, mutta melkein tunnin tuloksettoman "videota ladataan"-odottelun jälkeen luovutin ja painuin nukkumaan. Että sellainen eka video!


Mutta onneksi mä otin kuvia, jokaisella kolmella kerralla. Niin ehkä mä voin jakaa ne teille, ja saatte siitä sitten ehkä vähän inspiraatiota! Joulu on täynnä punaista, kultaa ja kimallusta, ja juuri niitä mä olen tähän yhdistänyt! Ja vaikka mä nyt puhunkin joulumeikistä, mä olen käyttänyt tätä ympäri vuoden koulussa ja töissä. Juhlava ehkä mutta toimii! 


Mun joulumeikki:

1. Pohjameikin tehtyä tee luomiväreillä pieni pohjustus silmiin. Laita pohjalle nudea luomiväriä kokonaisuudessaan, ja luo ulkonurkkaan lisää syvyyttä neutraaleilla sävyillä, esimerkiksi vaaleanpunaisella tai ruskealla (mulla oli molempia). Varmista, ettei mihinkään jää rajoja vaan että kaikki on yhtenäistä utua!

2. Tee paksut siivelliset rajaukset kultaisella eyelinerilla. Omani on vuosia sitten saatu H&M:stä ja on jo ihan lopuillaan, mutta varmasti samantyylisiä saa vielä jostain! Näistä voi tosiaan tehdä paksummat kuin tavallisesti mustalla, kulta on niin vaalea ja hento väri, ettei siitä tule yhtä dramaattista vaikutelmaa.

3. Tee mustalla eyelinerilla ohuet rajaukset kullan juureen korostamaan sitä ja tuomaan sitää dramaattisuutta.

4. Viimeistele jouluisen punaisella huulipunalla. Omani on aivan ihana Kat von D:n Outlaw!

Saitteko tästä ideoita omiin meikkeihinne?

Ja ehdinpä vielä tämän päivän puolella! ...ainakin melkein :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti