maanantai 9. huhtikuuta 2018

Vaate kerrallaan kevääseen


Mä ostin viime syksynä itselleni uuden syystakin, sellaisen jota käyttää ennen kuin tarvitsee siirtyä talvitoppaan, mutta joka kuitenkin lämmittää ohuita kesätakkeja enemmän. Ehdin käyttää mun upouutta syystakkiani viikon ja napsia asukuvat, ennen kuin kylmä totuus iski vasten kasvoja ja mun oli pakko kaivaa talvitakkini esiin. Nyt mä kuitenkin tosiaan kaivoin tuon saman takinuutukaisen perjantaina kaapista, kun aurinko hiipi esiin ja lämpötila oli useammankin asteen verran plussan puolella. Koko viikonlopun on tämä takki ollut päällä, ja ulkoillessakaan ei ole tullut kylmä, päin vastoin: lauantaiaamuna kävellessäni töihin mulle tuli ihan hiki, kun reippailin aamuauringon paistaessa.


Takki on mulle yksi monista ongelmahankinnoista, samoin kuin esimerkiksi kengät, rintaliivit ja farkut. Mikään ei sovi eikä miellytä eikä mikään näytä multa. Takkia kuitenkin tulee käytettyä huomattavasti enemmän kuin suurta osaa muista vaatekappaleista, niin sen suhteen sietääkin olla tarkka, ainakin mun maailmassa. Lisäksi takit maksavatkin sen verran paljon, ettei sellaista summaa tahdo pistää vaatteeseen, joka on vain ihan ok.

Pitkän etsinnän jälkeen tuli tämä vastaan Tallinnan Housessa. Väri ei ehkä ensi silmäyksellä vakuuttanut, mutta malli on mahtava. Helma on sopivan pitkä, että lyhyenkään mekon kanssa ei tarvitse koko ajan olla kiskomassa takkia alaspäin. Taskut ovat syvät, ja aukot ylhäällä, niin ei tarvitse koko ajan pelätä kännykän putoamista. Ja kyllä kun mä kotiin tämän kanssa pääsin, joka päivä (sen viikon ajan siis) katselin että miten kivalta tää takki oikeasti näyttää ja miten se sopii eri asujen kanssa! Eikä tummansininenkään haittaa mua enää ollenkaan. Ehkä tällä hetkellä suurin harmitus on takin verrattain lyhyt käyttöaika, talvitakkiin kun hautauduin sen puolen vuoden verran, ja toivon mukaan kesällä voi käyttää edes asteen vielä kevyempää takkia.

Takki House / Huivi Cubus / Kassi Marimekko
loput asutiedot tässä postauksessa

Näissä syksyllä otetuissa kuvissa mulla on vielä silloin uudet nilkkurit, jotka varsinaisten talvikenkien puutteessa olivatkin mulla koko talven käytössä. Ja voin sanoa, että on ollut taas harvinaisen ihanaa palata tennareiden pariin!

Tänään on ollut maailman ihanin kevätpäivä, lämmin ja aurinkoinen ja täynnä linnunlaulua ja hyvää mieltä. Ihanaa iltaa ja viikkoa teille, ja ihan parasta suomen kielen päivää! Meillä on hieno ja kaunis ja niin moniulotteinen kieli, jota sietääkin juhlia <3

Seuraa Facebookissa, Instagramissa (sannalovesfood), vlogi-YouTubessamusa-YouTubessa ja Snapchatissa (sannapannari)

5 kommenttia:

  1. Oii toi takki on oikeesti tosi kiva!♥ Syvät taskut on mullekki tosi tärkeät, on inhottava pelätä koko ajan tavaroiden tippumista :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin on, siksi onkin ihan parasta kun tässä takissa ei sitä ongelmaa ole :D

      Poista
  2. Vitsit sulla on upeat hiukset! <3

    VastaaPoista
  3. Ihana takki ja kaunis sinä (: <3

    VastaaPoista